top of page

האגף לשירותים חברתיים

תחום/י ההתנדבות:

צרכים מיוחדים, נשים, הגיל השלישי, בריאות וספורט, עלייה וקליטה, רווחה ואוכלוסיות מוחלשות

מרינה שדה

יו"ר/ת הארגון:

באתר העירייה

בעלי/ות תפקידים:

100 ומעלה

מספר מתנדבים:

אגף הרווחה והשירותים החברתיים מעניק מגוון רחב של שירותים לתושבי העיר שנקלעו למצב משברי זמני או מתמשך בשל אירועי חיים אישיים ומשפחתיים וזקוקים לסיוע, תמיכה, ייעוץ וליווי מקצועי.
צוותים מיומנים של עובדים סוציאליים בסיוע עובדים נוספים ומתנדבים, עומדים לרשות המשפחות בעיר במטרה למצוא דרכים ומענים ולעזור להם לחולל שינוי לשיפור איכות חייהם.
אוכלוסיות היעד ותחומי ההתערבות של האגף כוללים ילדים, בני נוער ומשפחות במשבר ואף בסיכון, אלימות במשפחה, גירושין, משפחות עם צרכים מיוחדים, אזרחים וותיקים בירידה תפקודית, קוגניטיבית וקשיים הקשורים לזקנה, שימוש בחומרים והתמכרויות, אובדן, משבר כלכלי או תעסוקתי, עולים חדשים, מתקשים במצוי זכויות ועוד.
על מנת לסייע לאותם פרטים ומשפחות, אגף השירותים החברתיים מפתח מענים ושירותים בקהילה למגוון אוכלוסיות כגון מועדוניות ילדים, מסגרות ייעודיות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, מועדוני נוער, מסגרות יום לאזרחים וותיקים, יחידות טיפוליות בתחומי משבר שונים כמו טראומה מינית, משבר זוגי, קשיים בתפקוד הורי אלימות במשפחה ועוד.
אחד מהעקרונות המנחים של האגף הוא לפעול בשיתוף וממשק מול ארגוני המתנדבים בעיר וככל שניתן להסתייע במתנדבים למסגרות השונות לטובת תמיכה וחיזוק המענים הקיימים.
תרומתו של המתנדב.ת עם אוכלוסיות האגף מהווה ערך עצום למקבלי השירות כמובן, אך גם לגורמים המקצועיים שזקוקים ל"נשים ואנשים טובים באמצע הדרך" כמנוף לשיפור ושדרוג המענים.
השירותים הניתנים באגף הם חסויים ולכן מתנדבים באגף יידרשו לשמירה על סודיות ועמידה בנהלים שייקבעו. כמו כן, מדובר בשירותים שניתנים לפרטים ומשפחות במשבר ולכן נדרשת מידה גדולה של רגישות, אנושיות, אמפתיה וחמלה לזולת.

רשימת מסגרות לגיוס מתנדבים:

מועדוניות טיפוליות לילדים
המועדוניות פועלות בימים א'-ה' בשעות 14:00-17:00. הילדים הם בגילאי בית ספר יסודי ומחולקים לקבוצות לפי גיל. הם מגיעים למועדונית לאחר הלימודים בבית הספר, שם הם פוגשים מידי יום את הצוות הקבוע אשר מדמה עבורם מבנה משפחתי מיטיב ומתפקד. במסגרת ההתנדבות המתנדב יצור קשר אישי עם ילדי המועדונית, יסייע בהקניית מיומנויות והרגלי חיים בסיסיים, בשיפור המיומנויות הלימודיות והחברתיות והיכולות הבינאישיות. קיימת אפשרות להנחיית פעילויות לילדים על פי רצון ויכולת המתנדב/ת.

המתנדבים מגיעים ביום או ימים קבועים בשבוע לכל שעות הפעילו או חלקן.
לפרטים נוספים וליצירת קשר, ניתן לפנות לעו"ס ענבר
בטלפון 052-8161313, 073-2326425 או במייל inbar_h@modiin.muni.il

מרכז יום רב נכותי לבוגרים
בעיר פועל מרכז יום לאנשים בוגרים עם מוגבלויות מגוונות חלקן פיזיות וחלקן שכליות. המסגרת פועלת בכל ימות השבוע משעות הבוקר עד השעה 16 ובחלק מן הימים עד השעה 18. המרכז מופעל ע"י אנשי מקצוע ומדריכים שמלווים את החברים ועושים את המיטב עבורם לשם שיפור התפקוד ואיכות חייהם.
אנו מחפשים מתנדבים לטיפול/הוראה/הדרכה/העברת חוגים/פיזיותרפיה/הנחיה ומגוון אפשרויות נוספות בהתאם לרצונם ויכולתם של המתנדבים.
לפרטים נוספים וליצירת קשר ניתן לפנות לטובה בטלפון 054-6153505


מועדוניות לילדים עם מוגבלות
בעיר פועלת מועדונית (צהרון) לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית שנהנים ממסגרת עוטפת אחרי שעות הלימודים ועד השעה 16:45 בכל ימות השבוע.
אנו מחפשים מתנדבים לטיפול/הוראה/הדרכה/העברת חוגים/פיזיותרפיה/הנחיה ומגוון אפשרויות נוספות בהתאם לרצונם ויכולתם של המתנדבים.
לפרטים נוספים ויצירת קשר ניתן לפנות למשה בטלפון 054-5728397

מועדון 21+ לבוגרים עם צרכים מיוחדים
בעיר פועל מועדון לאנשים בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מספר ימים בשבוע בשעות אחה"צ, 15:30-18:30. המועדון מקנה לחברים חיי חברה ופעילויות פנאי לרווחת החברים.
אנו מחפשים מתנדבים להדרכה/העברת חוגים/הנחיה ומגוון אפשרויות בהתאם לרצונם ויכולתם של המתנדבים.
לפרטים נוספים ויצירת קשר ניתן לפנות למשה בטלפון 054-5728397

המרכז למשפחה
המרכז למשפחה מהווה מסגרת תומכת, מלווה ועוטפת את המשפחה הסובבת את הילד המיוחד באמצעות מגוון מענים ופעילויות לכל המשפחה: הורים, אחים, סבים וסבתות.
נשמח למתנדבים שילוו ילדים עם צרכים מיוחדים/ שילוו אחים לילדים עם צרכים מיוחדים (פרוייקט "אחי במרכז") וכן עזרה וסיוע באירועים שונים במהלך השנה. ימים ושעות גמישים ובהתאם לצורך.
לפרטים נוספים ויצירת קשר ניתן לפנות לעו"ס יעל בטלפון 074-7048608

מרכז קשר הורים-ילדים
מרכז קשר הורים-ילדים הינו מרכז שבו מתאפשר להורים לפגוש את ילדיהם במסגרת מפוקחת, כפי שנדרש במקרים מסוימים ע"פ צו בית משפט. מרכז קשר פועל בימי ג' בשעות 16:00 – 19:00, וכל מתנדב/ת מתבקש/ת להגיע למרכז הקשר פעם בחודש למשך שלוש שעות. המתנדבים במרכז קשר מלווים את הביקורים של ההורים עם ילדיהם, משגיחים עליהם, תומכים בהם, מסייעים להם לשחק או לדבר עם ילדיהם במקרה של קושי של אחד מהצדדים, ומדריכים אותם במקרה הצורך. המתנדבים כפופים לעובדת סוציאלית המרכזת את המקום, ובמקום נמצאים בקביעות גם שומר ואם בית.
המתנדבים במרכז קשר נדרשים להיות בעלי יכולות גבוהות ליצירת קשרים בינאישיים, יכולת תקשורת, עם עדיפות לניסיון בעבודה עם הורים ו/או ילדים (או ניסיון בהורות).
לפרטים נוספים ויצירת קשר ניתן לפנות לעו"ס תמר בטלפון 08-9738439 או במייל tamar_b@modiin.muni.il

מרכז מיצוי זכויות
המרכז למיצוי זכויות הינו מרכז המסייע לתושבי העיר למצות את זכויותיהם מול גורמים כמו ביטוח לאומי ומשרדים ממשלתיים אחרים. כמו כן, המרכז מסייע לאזרחים הזכאים לקבל הנחות בחשמל, מים, ארנונה, חינוך ועוד ומתקשים לנהל את התהליך בעצמם.
מתנדבי מרכז מיצוי זכויות מסייעים לפונים לברר האם יש להם זכאות להנחות או שירותים כלשהם, ומלווים אותם בתהליך הנדרש – למשל מילוי טפסים באופן מקוון או באופן ידני, איסוף אישורים ומסמכים נדרשים, הגשת טפסים לארגונים, וליווי לוועדות או לארגונים, אם יש צורך בכך.
אנשים המעוניינים להתנדב למרכז מיצוי זכויות נדרשים לשלוט בכישורי מחשב, לעבור הכשרה, ולהיות מוכנים להתחייב ללוות אנשים בתהליך מיצוי זכויות, שיכול לארוך מספר מפגשים (תיאום המפגשים באופן גמיש בין המתנדב/ת לפונה).
לפרטים נוספים ויצירת קשר ניתן לפנות לעו"ס תמר -08-9738439 או במייל tamar_b@modiin.muni.il

מסגרות מגוונות לאזרחים ותיקים
בעיר פועלות מספר תכניות שמטרתן הפגת בדידות והגברת תחושת השייכות בקרב אזרחים וותיקים.
התוכניות משלבות מתנדבים המקבלים הדרכה ע"י עובדים סוציאליים בתחום הזקנה, ונמצאים עימם בקשר שוטף במידה ונדרשת התערבות טיפולית בהיבטים שונים.
ההתנדבות כוללת ביקורי בית / תמיכה טלפונית / הפעלת מסגרת חברתית לאזרחים ותיקים. ההתנדבות על בסיס קבוע ומחייבת שמירה על סודיות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לסטלה בטלפון 073-2326406

האגף לשירותים חברתיים

פרטי יצירת קשר להתנדבות:

אייקון של טלפון נייד

מזכירות האגף
08-9726150
072-2326444

אייקון של מעטפה
אייקון של מיקום

עמק האלה מול 26, מודיעין

האגף לשירותים חברתיים
האגף לשירותים חברתיים
האגף לשירותים חברתיים

טרם נקבע

תפקיד בחירום:

bottom of page